Reizēs, kad šķietami ambiciozais apzīmējums “supergrupa” tiek lietots bez pārlieka patosa, runa ir par mūziķu kolektīviem, kuru dalībnieki katrs ir skaļi un spilgti minuši savas solo mākslinieku takas vai bijuši/ ir citu pazīstamu un augsti vērtētu kolektīvu dalībnieki. Šiem parametriem “Ex Eye” atbilst visādā ziņā. Četrotnes priekšgalā ir labi zināmais un ar citiem nesajaucamais saksofona spēles meistars Kolins Stetsons. Pie bungām – apvienību “Liturgy”, “Zs”, “Guardian Alien” un neskaitāmu citu muzikālu sadarbību dalībnieks Gregs Fokss (Greg Fox). Taustiņinstrumentus pārvalda Šazāds Izmailijs (Shazad Ismaily), kuru arī Latvijas klausītāji atpazīs kā Bena Frosta (Ben Frost), Sema Emidona (Sam Amidon), Marka Ribo (Marc Ribot) un vairāku citu mūziķu līdzgaitnieku. Iespējams, mazāk zināms ir kvarteta ģitārists Tobijs Samerfīlds (Toby Summerfield), taču viņa muzikālā bagāža nav mazāk iespaidīga - dalība amerikāņu eksperimentālās, improvizētās un free jazz formācijās “Crush Kill Destroy”, “Never Enough Hope” un citās, kuras noteikti ir pelnījušas arī šejienes mūzikas cienītāju ievērību.
Pēc vairākiem spilgtiem, kritiķu un klausītāju ar sajūsmu uzņemtiem solo albumiem, koncertiem pasaules ievērojamākajos festivālos, koncertzāles un klubos (tostarp Durbes luterāņu baznīcā 2013. gada vasarā), Kolins Stetons grupā “Ex Eye” kopā ar domubiedriem pauž savu patiku pret krietni skaļāku, intensīvāku mūziku, kuras klausītāju vidū viens otram līdzās atrodami gan Stetsona saksofona spēles apbrīnotāji un džeza cienītāji, gan metālisti un allaž pēc jauniem meklējumiem kārie, kuri dod priekšroku nerimstošiem eksperimentiem ar ierasto mūzikas žanru robežšķirtnēm. Arī autoritatīvais mūzikas medijs “Pitchfork” savā grupas debijas albuma recenzijā, kurā tam iedalījis augsto 8.1 novērtējumu, pievēršas pārspriedumam, ka “Ex Eye” mūzikā ierastie jēdzieni “metāls” un “džezs” netiek neveikli pretnostatīti, bet gluži pretēji – klausītājam ļauj atskārst abiem kopīgo.
“Tā ir neticami smagnēja mūzika, spēlēta viegli un pat līksmi, pateicoties katra mūziķa centībai un muzikālajām spējām. Dzenot vagas iekšā, cauri un beigu beigās ārā no tumsas, “Ex Eye” ir ekstātisks sakausējums, uzmundrinošs uzsauciens, izaicinājums bez iepriekšēja brīdinājuma,” tēlaini recenzijas nobeigumā izsakās autors.
Arī laikraksta “The Washington Post” mūzikas apskatnieks Kriss Ričards (Chris Richards) pirms pāris nedēļām no grupas koncerta Baltimorā aizgājis sajūsmināts. “Ex Eye” esot “milzu grupa šim nomācošajam laikam”. Performances laikā viņu piemeklējusi apskaidrība. Tāda, kādu cilvēks izjūt nostādamies okeāna krastā. Neesot iespējams aptvert visu, ko tajā brīdī sevī uzņem, taču ir pilnīgi skaidrs, kur tobrīd atrodies.
Kopš 2005. gada, kad trio “Tesa” uzsāka savas gaitas mūzikā, tas ir kļuvis par vienu no vietējās smagās, kā arī eksperimentālās mūzikas flagmaņiem un iespaidīgākajām koncertgrupām. Maskavas "Oldskool Kids" ierakstu izdevniecības paspārnē izdoti pirmie grupas studijas ieraksti “Tagad” (2006), “Nekad” (2007), “Heartbeatsfromthesky” (2008) un “IV” (2012). Apvienības pēdējo albumu “G H O S T” klausītāju uzmanībai 2015. gada nogalē nodeva pašmāju izdevniecība “SKYR”, taču drīz vien tas piedzīvoja pārizdevumu Rietumos ar leibla “My Proud Mountain” gādību.
“Kuģis ienāk ostā, ar saviem tērauda sāniem berzējoties gar piestātnes vajadzībām pārbūvēto, ar betonu apšūto stāvo krastu, un no tā sāk birt nenosakāmas izcelsmes masa, iespējams, tas ir vesels bars albuma nosaukumā minēto spoku, kuri iemājo mūsos un paliks tur tik ilgi, cik vien gribēs, neatkarīgi no mūsu pašu vēlēšanās, urdot mūs, līdz kļūstam ļengani un padevīgi, uz visiem jautājumiem atbildot ar piekrītošu galvas mājienu [..],” albuma recenzijā žurnālā “Mūzikas Saule” savulaik rakstījis Uldis Rudaks.
Biļetes uz “Ex Eye” koncertu 1. novembrī teātra nama “Jūras vārti” Jaunajā zālē nopērkamas “Biļešu Serviss” tīklā.